NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

10.9. 2021

Upravené vs. neupravené fotografie

Dáváte svým klientům neupravené fotografie? Otázka, která mě provází celé roky. Já osobně svým klientům na portrétní fotografii náhledy nepředávám. Já jsem ta, kdo vybírá fotky, které se budou upravovat. Já jsem ta, kdo je upraví a prezentuje je klientům. Klient nevidí ani ostatní snímky, ani neupravené snímky. Jsou ale případy během...

24.6. 2021

Když už nemůžeš…

Tento blog je pro všechny, kdo už prostě nemají sílu pokračovat v tom, co dělají. Ať už jde o životní styl, o vysněnou práci, o funkční vztahy v rodině a blízkém okolí, o boj s nemocí… Může to být cokoliv. A nebo? Nebo to taky nemusí být nic. Někdy se můžete cítit úplně na prd a nemusíte k tomu mít ani velký...

5.5. 2021

FOTOGRAFICKÉ POZADÍ – ROLE, SKLADOVÁNÍ

S fotografy často narážíme na otázku, jak upevnit fotografické pozadí (článek vyjde brzy) a jak ho skladovat. Nejdříve bych ale ráda zmínila materiál, ze kterého je pozadí vyrobeno. Materiály se liší velikostí i vahou. Například papírové pozadí může být lehčí než bavlněné. Avšak pokud máme papírového pozadí několik desítek metrů na roli, může být...

6.4. 2021

3 ZPŮSOBY, JAK PŘEDAT KLIENTŮM FOTOGRAFIE

Jsem velkou fanynkou fyzických produktů. Fotografie na emailu nebo na online uložišti nezvyšují hodnotu služby, ani produktu. Fotografie patří na papír. To je přesvědčení, které se snažím šířit. Dnes bych ale ráda napsala o tom, jaké jsou způsoby předávání fyzického produktu, když: Jste v začátku a nemůžete si dovolit mít na skladě mnoho produktů. Jste profesionální fotograf,...

vyhodnocení dotazníku průzkum fotografického trhu academa vzdělání pro portrétní fotografy
5.3. 2021

Vyhodnocení dotazníku 2020/21

V roce 2017 jsem v rámci své diplomové práce provedla průzkum trhu spotřebitelů i průzkum fotografického trhu. V roce 2020 jsem se rozhodla průzkum fotografického trhu provést znovu a předem bych všechny chtěla varovat, že tyto průzkumy a dotazování bych ráda dělala pravidelně každých 5 let. Video je rozděleno na několik částí – demografie respondentů, hobby...

8.2. 2021

Programy, které používám

Již před nějakou dobou jsem psala článek o tom, jak archivuji digitální i tištěné fotografie. Dnes bych se ráda víc rozepsala o tom, jaké programy používám. Nebude to jen o fotce, ale o všem, co ke své práci fotografky potřebuji. No dobře, ruku na srdce, ne všechny programy jsou nezbytné, ale práci rozhodně udělají zábavnější a atraktivnější....

11.1. 2021

DREAM SHOOT – VYSNĚNÉ FOCENÍ

Pojmy jako dream shoot, vysněné focení, focení na lokalitách apod. lze přiřadit k focení, které je něčím výjimečné, speciální. Může být jedinečné například: Lokalitou: Pokud jde o exteriérové focení, tedy focení venku, je dream shoot často přiřazován právě k focení na nejkrásnějších místech světa. Můžeme se bavit o Paříži, New Yorku, exotických plážích, místech s krásnými západy...

8.12. 2020

PRŮZKUM FOTOGRAFICKÉHO TRHU

Vážení fotografové, přátelé, chtěli bychom Vás pozvat k průzkumu na fotografickém trhu, který probíhá od 1.12. do středeční půlnoci 16.12.2020. Cílem průzkumu je mapování fotografického trhu a to, jak si fotografové stojí v rámci poskytování služby, marketingu i cenotvroby. Poslední průzkum byl proveden před třemi roky a jednalo se o průzkum do diplomové práce. Máme tedy k dispozici data pro...

9.11. 2020

FotoŠkoda Week – Zpět k základům podnikání

Dvakrát ročně se vidíme na FotoŠkoda Festivale, který pořádá Centrum FotoŠkoda. Je to týden plný inspirace, zábavy, učení a hlavně setkávání se s kolegy. Tento rok je vše jinak. Mrzí mě to, protože pulzující ulice Prahy, davy fotografů, sály plné lidí – to vše má ohromnou atmosféru. Jsou to mé nejoblíbenější týdny v roce,...

12.10. 2020

Vytvořte si vlastní komunitu

Tento článek je věnovaný tvorbě komunit. Zájmových skupin. Spravovat komunitu, ať už přes osobní setkání nebo online, není jednoduché a vyžaduje to velkou časovou investici. Tato investice na první pohled není nikde vidět. Jako všechno ostatní vyžaduje velkou trpělivost a teprve až dozraje, můžete z této komunity mít benefity. PRO KOHO Pro koho budete...