3 ZPŮSOBY, JAK PŘEDAT KLIENTŮM FOTOGRAFIE

Jsem velkou fanynkou fyzických produktů. Fotografie na emailu nebo na online uložišti nezvyšují hodnotu služby, ani produktu. Fotografie patří na papír. To je přesvědčení, které se snažím šířit. Dnes bych ale ráda napsala o tom, jaké jsou způsoby předávání fyzického produktu, když:

  • Jste v začátku a nemůžete si dovolit mít na skladě mnoho produktů.
  • Jste profesionální fotograf, který chce poskytovat prémiové služby a produkty.

Pojďme si tedy rozebrat tři možnosti, jak předávat fyzický produkt podle stádia, ve kterém se nachází vaše podnikání nebo finanční připravenost na investice.

Osobní prezentace tištěných i digitálních fotografií s finálním produktem „na počkání“.

Vyfotíte klienta, vyberete nejlepší záběry a potom je necháte zpracovat do co možná nejlepší podoby, která souzní s typem fotek. Fyzický produkt může mít mnoho podob – fotografie v krabičce, fotokniha, leporelo, fotografie ve folioboxech, v portfoliích, v paspartách, v rámech, na deskách – vyberte si jeden nebo dva způsoby předávání fotografií a nechte si zhotovit produkty na míru, které ladí s vaším brandingem. Klient tedy přijde na schůzku, kde si může vybrat z finálních fotek, které vidí jak v digitální podobě, tak v té fyzické. Pokud moji klienti, kdy stáli před stěnou plnou jejich fotografií nebo před obrazovkou, vždy přistoupili k tištěným snímkům. Někteří se na digitální obrazovku ani nepodívali.


V praxi to u mě vypadá tak, že vyfotím klienta, vyberu nejlepší fotografie, které následně upravím, nechám je vytisknout, osobně je zapaspartuji a připravím foliobox. Klient dorazí na schůzku a nejprve vidí backstage video z focení, poté vidí všechny fotografie srovnané vedle sebe v paspartách a zároveň má k dispozici obrazovku, na které může vidět své fotografie ve větším rozlišení v digitální podobě. Klient dostane prázdný foliobox, do kterého si může uložit snímky, které si chce zakoupit. Pokud prezentace fotografií neprobíhá v ateliéru, ale například v pronajatém prostoru (zasedačka, hub, dílna apod.), tak je proces podobný. Nejdříve klienta usadím, pustím mu video a potom mu předám box, který je naplněný jeho fotografiemi. Klient fotografie postupně vytahuje, prohlíží a třídí.


K tomuto způsobu předávání fotek potřebujete mít finance vázané v zásobách. Musíte mít nakoupen dostatek folioboxů předem, na skladě byste měli mít alespoň desítky paspart a tisk fotografií není tak zásadní položka, ale je ho potřeba zaplatit také ještě před tím, než si klient vůbec něco vybere. Takže tento způsob předávaní je poměrně finančně náročný a vyžaduje investici před příjmem.

Osobní prezentace tištěných i digitálních fotografií s finálním produktem na míru.

Řekněme, že chcete doručit klientovi kvalitní tištěný produkt, můžete se s ním potkat, ale nemáte možnost držet v zásobách tolik paspart a folioboxů – nebo jiných produktů (rámů, leporel, krabiček apod.). V tomto případě můžete nakoupit pouze vzorové produkty. Klient přijde, vybere si produkty, ale odchází s prázdnou. Takto mu to samozřejmě neprezentujete. Vysvětlíte mu, že produkt je pouze vzorový a pro maximální kvalitu mu necháváte dělat produkt na míru, který bude nový, neochytaný a připravený přímo pro něj. Jakmile si klient vybere fotografie, zadáte objednávku na produkty a finální verzi odesíláte klientovi na adresu, případně mu zásilku osobně doručíte.
K této formě je třeba zaplatit dopředu pouze tisk fotografií a vzorový produkt, který můžete používat opakovaně. Počítejte s tím, že konkrétně pasparty se časem vychodí a ochytají, takže je bude potřeba vyměnit. Také potřebujete spolehlivého dodavatele, který vám produkty dodá v co možná nejkratší lhůtě. Dále vzniká extra náklad na poštovné, či další doručování konečného produktu.

Osobní/online prezentace digitálních fotografií s produktem na míru.

Online setkání téměř vůbec nedoporučuji a já sama k němu přistupuji pouze v krajních případech – klient je z jiného státu nebo skrze vládní nařízení není možné setkání. V každém jiném případě se s klienty potkávám osobně. Ještě je tu poslední možnost, kterou určitě uvítají fotografové, kteří s podnikáním teprve začínají. S klientem se můžete potkat osobně a fotografie mu odprezentovat digitálně, na notebooku, tabletu, či televizi. A až po jeho výběru fotografie nechat vytisknout a ve vhodném produktu je odeslat.
Nikde tedy nezmiňuji online galerie. Ve chvíli, kdy klientovi pošlete odkaz na fotografie, tak nevidíte jeho reakci, nemůžete se bavit o tom, co se mu líbí, nemůžete ovlivnit jeho nákupní rozhodnutí a mít od něj okamžitou upřímnou zpětnou vazbu. I když budete předávat fotky online, zkuste se zaměřit na programy jako je Skype a Zoom, sdílet obrazovku a s klienty se o výsledných snímcích bavit a na to mu ještě doručit fyzický produkt. Takový produkt zvyšuje hodnotu, posouvá vás do vyšší třídy a referuje za vás.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů