Vytvořte si vlastní komunitu

Tento článek je věnovaný tvorbě komunit. Zájmových skupin. Spravovat komunitu, ať už přes osobní setkání nebo online, není jednoduché a vyžaduje to velkou časovou investici. Tato investice na první pohled není nikde vidět. Jako všechno ostatní vyžaduje velkou trpělivost a teprve až dozraje, můžete z této komunity mít benefity.

PRO KOHO

Pro koho budete tvořit obsah? Kdo budou členové Vaší komunity?

  • Vaši (potenciální) klienti

První skupina mohou být Vaši klienti. Můžete založit místo pro lidi s podobnými zájmy a vytvořit pro ně bezpečné prostředí, kde se mohou vzájemně inspirovat. S odstupem času bude lehčí těmto lidem poskytovat i placené služby, produkty anebo se jim jednoduše připomínat a zůstávat s nimi v kontaktu.

  • Ostatní fotografové

Jelikož fotograf často umí mluvit o fotografii, tak je jednoduché založit komunitu fotografů. Nemusíte nutně předávat své obchodní know-how. Občas stačí vzít partu fotografů a společně řešit podnikání, focení, fotografii, události ve fotce nebo podnikat společná focení.

PROČ

  • Budování povědomí o tom, že tu jste a že se specializujete na nějaké konkrétní téma. Například můžete sdružovat podnikatele – muže, přinášet jim pravidelný obsah o tom, co se děje, nechat je se vzájemně rozvíjet. Budou Vás znát a ve chvíli, kdy budou potřebovat Vaši službu, obrátí se na Vás. 
  • Life-time klienti nebo-li klienti na celý život. I toto je důvod, proč své klienty sdružovat. Můžete s nimi diskutovat společné téma, zvlášť pokud třeba fotíte rodiny, ženy, děti nebo například svatby. Tito klienti mají společná témata a Vy s nimi zůstanete propojení, takže je snazší tyto klienty oslovit k dalšímu nákupu.
  • Pasivní příjem by měl být na Vašem seznamu jako jedna z hlavních položek. Nemusíte tlačit na pilu a vytvářet něco, co nemá jasný cíl. Ale je možné, že časem dojdete k nápadu, vytvoříte produkt a budete ho chtít prodat. Lépe se Vám bude prodávat, když bude komu. Když za Vámi bude stát celá základna lidí, kteří ve Vás mají důvěru. Nakonec i vymýšlení samotného produktu je lehčí, když nasloucháte problémům lidí a můžete k nim vytvořit řešení. 
  • Motivovat, inspirovat a rozvíjet sebe i své okolí. Nemusíte mít nutně finanční záměr, abyste vytvořili plnohodnotnou komunitu. 
  • Nebo to mohou být všechny zmíněné položky dohromady. 

JAK

  • Veřejné profily na sociálních sítích jsou určitě první položka, která Vás napadne. Sociální sítě jsou samy o sobě dobrý nástroj pro shromažďování lidí, pokud nepotřebujete osobnější interakce.
  • Uzavřené skupiny na sociálních sítích jsou potom o něco bezpečnější, lidé se v nich cítí exkluzivněji, ale skupina rovněž vyžaduje čas na správu a podněcování diskuzí. Ve skupině můžete dělat ankety, úkoly, lekce, sdílet obsah a diskutovat o něm.
  • Tvorba mailing listu a rozesílání novinek je vhodný způsob, pokud nepotřebujete, aby mezi sebou měli lidé interakce. Pomocí mailing listu můžete své příznivce stále informovat, inspirovat a komunikovat s nimi a případně jim umožnili účast na:
  • Osobní setkání je nástroj, který nenahradí žádný z předchozích. Pokud chcete skutečně vytvořit komunitu, která bude fungovat, musíte se potkávat. Alespoň jednou za čas. Není nad to, když se profilové fotografie promění v živé tváře, které spolu mohou mít vzájemné interakce.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů