Tento článek je věnovaný tvorbě komunit. Zájmových skupin. Spravovat komunitu, ať už přes osobní setkání nebo online, není jednoduché a vyžaduje to velkou časovou investici. Tato investice na první pohled není nikde vidět. Jako všechno ostatní vyžaduje velkou trpělivost a teprve až dozraje, můžete z této komunity mít benefity.
Pro koho budete tvořit obsah? Kdo budou členové Vaší komunity?
První skupina mohou být Vaši klienti. Můžete založit místo pro lidi s podobnými zájmy a vytvořit pro ně bezpečné prostředí, kde se mohou vzájemně inspirovat. S odstupem času bude lehčí těmto lidem poskytovat i placené služby, produkty anebo se jim jednoduše připomínat a zůstávat s nimi v kontaktu.
Jelikož fotograf často umí mluvit o fotografii, tak je jednoduché založit komunitu fotografů. Nemusíte nutně předávat své obchodní know-how. Občas stačí vzít partu fotografů a společně řešit podnikání, focení, fotografii, události ve fotce nebo podnikat společná focení.