PODNIKÁNÍ


CO ZNAMENÁ BÝT PROFESIONÁLNÍ FOTOGRAF?

Rozhodujete se mezi focením jako hobby fotograf a mezi profesionální branží? Tak tohle je pro Vás!

BUSINESS MODEL

Základní business modely pro portrétní fotografy. Podstata modelu boutiq /IPS/osobní prodej.
 

SLUŽBA

Vytvořte službu, která bude luxusním zážitkem. Službu, která bude bavit Vás i klienty.
 

PRODUKT

Prodáváte pouze to, co ukazujete Vašim klientům. Ukázka a možnosti produktů. Foliobox.

COVID-19

COVID-19: Co si vzít ze současné situace a kam zaměřit svoji pozornost.

NÁKLADY, CODB

Spočítejte si náklady pro domácnost i podnikání. Mějte na paměti, že do ceníku musí vstupovat také fixní náklady na provoz činnosti jako je nájem, investice do techniky, předplatné programů atd. Máte tyto náklady pod kontrolou?

DODATEK NÁKLADY: PŘEHLED PLATEB

Udělejte si pořádek ve svých měsíčních a ročních platbách a využitím platebního kalendáře.

INSPIRACE Z KORPORÁTNÍHO SVĚTA

V čem se podnikatelé mohou inspirovat od nadnárodní korporace? Video s hostem Jakubem Řehulkou Vám poodkryje několik bodů, které jsou samozřejmostí ve firmách, ale podnikatelé na ně často zapomínají. 

BLOG, VLOG, PODCAST, SKUPINY

Při vytváření blogu, youtube kanálu nebo online komunity přemýšlejte ve velkém. Odhalte formy různých aktivit, které vám v budoucnu pomohou k pasivnímu příjmu a stabilní základně klientů.

ZPĚT K ZÁKLADŮM PODNIKÁNÍ

Přednáška Zpět k základům podnikání byla natočena pro podzimní online week v rámci FotoŠkoda festivalu. Vrátí vás zpět k tomu nejdůležitějšímu. K základům podnikání ve fotografii. Projděte si nejdůležitější témata a zrevidujte svůj business.

UZAVŘENÍ ROKU 2020

Co udělat na konci každého roku? Seznam úkolů a věcí, které je dobré vyřídit na přelomu roku.

DREAM SHOOT: ZÁKLADY

Vytvořte nad rámec běžných balíčků jedinečné focení. Ve videu se dozvíte, čím může být dream shoot zajímavý, proč ho zařadit do nabídky, jak ho komunikovat, jak si připravit portfolio a kdy je nejvyšší čas začít.je dobré vyřídit na přelomu roku.

DOTAZNÍK 2020/21

Vyhodnocení dotazníku 2020/21 o tom, jak si stojí fotografický trh. Video obsahuje vyhodnocení částí demografie, hobby fotografové, profi fotografové, vliv Covidu-19 a také závěry, které vyplývají z dat.

ZÁKLADY PORTRÉTNÍ FOTOGRAFIE

Záznam online přednášky pro Centrum FotoŠkoda - základy portrétní fotografie. Určené především pro začátečníky a mírně pokročilé. Přednáška je rozdělaná do 10 témat: foťák, světlo, pózování, retuš, focení, styling, podnikání, prodej, marketing a osobní rozvoj. Každé téma zmiňuje v přednášce jednu častou chybu a jeden tip.

PROFITABILITA UVNITŘ Z VENKU

Přiznávání příjmů, odvádění daní, revize profitability a udržitelnosti. Jakou kredibilitu máte u externích subjektů jako je stát, banka apod.? Procházíte své produkty z hlediska jejich životního cyklu? Revidujete své portfolio služeb a produktů?

KOMERČNÍ ZAKÁZKA VS. OSOBNÍ KLIENTI

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi komerční zakázkou a osobní klientelou, kdy se jedná o komerční zakázku a kdy jde o osobní prezentaci? Podívejte se, na co si dát pozor u komerční zakázky.

PRODEJ


PRODEJ 1

Proč nemáte klienty? Proč si kritiku a odmítání berete osobně? Základem podnikání je prodej a tohle video vás připraví na to, jak se vyrovnat s negativními emocemi, které jsou často s prodejem spojovány. Toto video je přípravkou na prodej - prodávejte i když třeba zrovna spíte.
 

PRODEJ 2

Video je zaměřené na první kontakt s klientem přes mobil. Co může prozradit váš hlas, jak přijímat hovory a jak se připravit na ty, kde chcete klienta získat na svoji stranu.
 

PRODEJ 3

Jak prodávat samotnou konzultaci a jak se poté prodávat na konzultaci? Co by vám nemělo uniknout, jak se připravit a jaké informace na konzultaci poskytovat? O tom je toto video. 

PRODEJ 4

Při focení nemusíte o klienta bojovat. Měli byste ale usilovat o co nejlepší poskytnutí služby. Zde záleží na tom, jestli dodáte kvalitu, za kterou jste se zaručili v předešlé komunikaci vy a případně vaši referenti. Splnění očekávání je jeden z nejdůležitějších okamžiků.
 

PRODEJ 5

Předání fotografií již není samotný prodej. Svoji práci jste odvedli. Podle její předešlé kvality můžete ovšem odhadovat výši prodeje při tomto setkání. Zároveň zde máte možnost ovlivnit budoucí reference a to, jestli se k vám klient někdy vrátí.
 

PRODEJ 6

Navazující kontakt již klient neočekává, ale je příjemným překvapením. Zde můžete udržet vztah s klientem, propojit ho s ostatními klienty, vytvořit síť, reference, vlastní networking, věrnostní nebo referenční program. Nepodceňte to.
 

CENÍK FOTOGRAFA

V tomto videu se dozvíte, jaké faktory ovlivňují cenotvorbu. Co ve skutečnosti znamená konkurenceschopnost, jaké náklady rozhodují o výsledné ceně a proč jediný člověk, kterého musíte brát při tvorbě ceníku v potaz, jste vy - vše v tomto videu o ceníku. 

PRODEJNÍ PROJEV

Představení, popis služby, zařazení do cenové kategorie, odpověď na námitky klienta, pokládání otázek - to vše v minutovém prodejním proslovu - co to je, při jakých událostech jej použít, proč si ho nacvičit a na co nezapomenout.

DREAM SHOOT: CENÍK

V tomto videu se dozvíte, jaké faktory vstupují do tvorby ceníku pro dream shoot a v čem se tento ceník liší od běžného ceníku.

NÁMITKY KLIENTŮ

Jak reagovat na to, když klienti používají různé námitky k tomu, aby odmítli focení. Námitky mohou být skutečné obavy, které vyžadují rozklíčování. Mohou to být ale jen žádosti o ubezpečení, či prosté dotazy před investicí. 

MARKETING


ZÁKLADY MARKETINGU

Marketing online nebo osobně? Jaká forma Vám více vyhovuje aneb přestaňte se schovávat. (Podnikání A - Z 5/5)

BRANDING

Abyste mohli stavět, musíte mít pevné základy. A tyto základy určují Váš směr - nepodceňte je. Vize, mise, cíle, strategie, taktika, identita, barvy, slova, logo.

MARKETINGOVÝ PLÁN

Naplánujte si přehledně své roční marketingové akce, které Vám pomohou získat nové klienty nebo přilákají zpět ty stávající. Rozvrhněte si marketingové kampaně, jejich cíle a způsob propagace.

WEB + SEO

Co na webu nesmí chybět a co je tam naopak navíc? Vytvořte kvalitní portfolio, texty, prodejní stránky, připravte svůj web tak, aby byl optimalizovaný pro vyhledávače a co nejjednodušší pro klienty.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Zvolte si ucelenou a přehlednou strategii pro sociální sítě. Vytvořte si svého avatara, své cílové publikum. Soustřeďte se na témata a formu sdělení.

TIŠTĚNÉ MATERIÁLY

Jak a kdy používat vizitku, co by měla obsahovat, aby neskončila v koši. Místo vizitky sáhněte po skládačce nebo po magazínu.

SKLÁDAČKA

Vytvořte si vlastní skládačku k tisku ve Photoshopu pomocí přiložené šablony.

B2B SPOLUPRÁCE

Zjistětě, kde získat nové klienty a jak vybrat a nastavit spolupráci s jiným podnikem/živnostníkem/neziskovkou. Dozvíte se, jak správně využít dárkové poukazy a jaké chyby jsem udělala já.

INSTAGRAM

Nejčastější chyby jakých se firemní účty na instagramu dopouštějí. Nastavte si správně veškeré parametry, texty, alt tagy, jména a buďte organicky dohledatelní. 

MARKETINGOVÁ KAMPAŇ: VÁNOCE

Pojďte se připravit na marketingovou kampaň a udělejte maximum pro letošní Vánoce.

DÁRKOVÝ POUKAZ

Naučte se dárkové poukazy používat několika rozdílnými způsoby, vytvořte si různé formy a pochopte, jaký typ poukazu pro jakou událost je nejvhodnější (výstavba portfolia, networking/B2B, dárek, eshop/landing page).

REFERENČNÍ VS. VĚRNOSTNÍ PROGRAM

Využijte věrnostní nebo referenční program. Nejedná se o nákladné položky, pomohou Vám však, aby se klienti vraceli, případně k vám doporučili další nové klienty.

OSOBNÍ ROZVOJ


NAJDĚTE SVŮJ VNITŘNÍ HLAS

Jak najít slova a styl, která budou reprezentovat vaši osobnost? Nesnažte se být jako někdo jiný, buďte to vy!

FOTOGRAFIE JAKO VÁŠEŇ I ŘEMESLO

Záznam z besedy Vášeň i řemeslo 2019.

JAK SE SYSTEMATICKY VZDĚLÁVAT

Učíte se všechno a zároveň nic? Podívejte se na video, jak se vzdělávat uceleně a stáhněte si pracovní listy, které vám pomohou s výběrem témat.

ZÁKON PŘITAŽLIVOSTI

Každá zasetá myšlenka determinuje to, co se vám stane, koho si do života vpustíte a kam směřujete. Slouží Vám Vaše myšlenky? Dokážete jim naslouchat a rozumět?

ÚVOD: MYSL, TĚLO, EMOCE

Úvodní video o work-life balance. 

MYSL

Naučte se vědomě vnímat svoji mysl. Co je to mindfulness a jak vám může posloužit. Udělejte si se mnou krátkou 10 min. meditaci.

TĚLO

Jak se starat o své tělo? Držte se základních pravidel jako je strava, spánek a pohyb. Myslím, že všechny informace už dávno máte, takže si je jen shrneme a zaměříme se spíše na akci.

EMOCE

Zvládáte své emoce? Abyste pochopili druhé, je třeba rozumět nejprve sobě. Seznamte se s pojmy jako je emoční inteligence, emoční únosy, emoční mapa, práce s emocemi, jak je rozpoznat a jak s nimi pracovat.

TRÉNINK & INTERAKCE


INTERAKCE PORTFOLIO

Podívejte se, jak vytvořit své vysněné portfolio. Jaké lidi oslovit a jak využít první focení pro tvorbu marketingových materiálů. Ucelený soubor potom nahrajte a získejte zpětnou vazbu, rady a doporučení.

PODNIKÁNÍ A-Z

Témař deset hodin videí věnovaných začátkům podnikání. Jak začít od nuly, jaké disciplíny se učit a pět tématických workbooků Vám pomůže v začátku umělecké kariéry.

TRÉNINK PRODEJ

Tento trénink doprovází celkem šest ucelených videí, které se věnují jednotlivým prodejním okamžikům, kterými s klientem procházíte.

CÍLE 2021

Máte nějaké šuplíkové projekty? Potřebujete něco vytvořit nebo se někam posunout, ale nedaří se vám to? Interakce cíle vám pomůže cíl správně definovat, nastavit a síla komunity pomůže k jeho dosažení. 

= MATERIÁLY KE STAŽENÍ


Podnikání je dle mého názoru o něco malinko víc důležitější, než samotné focení. Skvělých fotografů je totiž hromada, ale prodat se jich umí jen pár. Přála bych si, abyste rostli a byli úspěšní. Proč? Protože chci, aby se fotografický trh zvedl a byl konečně řádně oceněn. Pro případ, že ale pokulháváte ve focení, mrkněte níž.


UŽ NIC NEŘÍKEJ, JDU DO TOHO!

Staňte se členem, začněte se vzdělávat, posuňte svoje podnikaní na další level.

MĚSÍČNÍ ČLENSTVÍ

30 DNÍ

ČTVRTLETNÍ ČLENSTVÍ

90 DNÍ