FOCENÍ & NATÁČENÍ


ZÁKLADY PÓZOVÁNÍ

Základy pózování - komunikace, slova, poučení, gestikulace, pózovací slovníček.

PĚT ZÁKLADNÍCH PÓZ

Vytvořte si základní repertoár póz. Inspirace pěti základních póz pro ženy (ve stoje, v křesle, na stoličce, s boxem a na zemi)

KOMPOZICE A ROTACE

Nejčastěji opomíjená rotace a kompozice, která osvěží a rozšíří repertoár póz.

DENNÍ SVĚTLO VS. ZÁBLESKY

Základní teorie o práci s denním světlem a se záblesky. 

SYNCHRONIZAČNÍ ČAS

Základní nastavení fotoaparátu a zábleskových světel.

MODIFIKÁTORY, 1 ZÁBLESK

Jak modifikátory ovlivňují tvrdost a měkkost světla. Ukázka světelné nastavení - jemné světlo - jeden záblesk bez modifikátoru s v-flatem.

DENNÍ SVĚTLO - PROTISVĚTLO

Práce s protisvětlem - denní světlo.

1 ZÁBLESK - PROTISVĚTLO

Vytvořte protisvětlo pomocí jednoho záblesku.

1 ZÁBLESK - OCTABOX + V-FLAT

Vytvořte jemné světlo pomocí jednoho záblesku, octaboxu a v-flatu.

BUSINESS PORTRÉT MUŽ

Business portrét ve studiu s denním světlem.

ATELIÉROVÉ FOCENÍ VENKU ČÁST 1.

Vezměte pozadí a ateliérové vybavení s sebou do přírody. 

ÚVOD DO VIDEA

Proč se naučit točit video, za jakým účelem, jaké potřebujete vybavení a jak na editaci.

POSTPROCES


ZÁKLADY LR & PS

ZÁKLADY - import fotografií Lightroom, rychlý výběr, export do Photoshopu, základní nástroje PS.

ZÁKLADY PHOTOSHOP

Photoshop pro úplné začátečníky. Vytvoření vrstev, úprava pleti pomocí: retušovací štětec vs. klonovací razítko.

GAUSOVKÉ ROZOSTŘENÍ

Photoshop –  úprava pleti pomocí: Gausovské rozostření.

DALŠÍ ÚPRAVY PLETI

Photoshop –  úprava pleti pomocí: rozostření povrchu, rozostření pomocí filtru Prach a Škrábance.

ALIEN SKIN

Alien Skin Exposure 2, Export.

ZRYCHLENÁ ÚPRAVA

Photoshop: Celková úprava fotografie (zrychleně, bez komentáře).

PHOTOSHOP: VÝKON

Základní nastavení photoshopu pro rychlejší výkon.

PHOTOSHOP: ZKRATKY

Základní nastavení photoshopu pro rychlejší výkon.

PHOTOSHOP: AKCE

K čemu slouží akce, kde je najít, jak je nahrát. Balíček akcí je k dispozici ke stažení.

STYLING


JAK VYROBIT RUČNĚ BARVENÉ LÁTKOVÉ POZADÍ

Jak vyrobit ručně barvené látkové pozadí, dodavatelé, způsob uchycení.

CO JE TO V-FLAT A JAK HO VYROBIT

Co je to v-flat, jak ho vyrobit a jaké jsou jeho alternativy.

BARVENÍ POZADÍ: TMAVĚ ZELENÁ

Barvení tmavě zeleného pozadí na ručně šepsované plátno pomocí válečků a rozprašovače.

KOMUNIKACE S KLIENTY O MAKE-UPU

Během konzultace je důležité projít s klienty finální make-up. V tomto videu najdete souhrn otázek, na které se klientů zeptat a také body, které byste neměli vynechat.

JAK NA ŠATNÍK PRO KLIENTY

Proč a jak vytvářet šatník, který budete mít ve studiu pro své klienty a jak využívat jednotlivé kousky na více způsobů.

BARVENÍ POZADÍ: 4 PLÁTNA V 1 DEN

1 Kreativní den, 2 stará plátna, 4 nabarvené plochy. Pusťte si ukázku toho, jak nabarvit v jeden den dvě stará plátna oboustranně a získat tak 4 nová pozadí pro svoje focení. 

TYPY POSTAV

Naučte se rozeznávat různé typy ženských postav. Rozumějte tomu, co je vhodné na běžné nošení, co je vhodné na focení celé postavy a jaké oblečení je vhodné pro bližší kompozice, kdy fotíte pouze část těla. Video zahrnuje typy na oblečení (barvy, materiály, stříhy), ale také použití 35mm objektivu nebo vhodné pózování.

PODNIKÁNÍ


CO ZNAMENÁ BÝT PROFESIONÁLNÍ FOTOGRAF?

Rozhodujete se mezi focením jako hobby fotograf a mezi profesionální branží? Tak tohle je pro vás! 

BUSINESS MODEL

Základní business modely pro portrétní fotografy. Podstata modelu boutiq /IPS/osobní prodej.

SLUŽBA

Vytvořte službu, která bude luxusním zážitkem. Službu, která bude bavit Vás i klienty.

PRODUKT

Prodáváte pouze to, co ukazujete Vašim klientům. Ukázka a možnosti produktů. Foliobox.

COVID-19

COVID-19: Co si vzít ze současné situace a kam zaměřit svoji pozornost.

NÁKLADY, CODB

Spočítejte si náklady pro domácnost i podnikání. Mějte na paměti, že do ceníku musí vstupovat také fixní náklady na provoz činnosti jako je nájem, investice do techniky, předplatné programů atd. Máte tyto náklady pod kontrolou?

DODATEK NÁKLADY: PŘEHLED PLATEB

Udělejte si pořádek ve svých měsíčních a ročních platbách a využitím platebního kalendáře.

INSPIRACE Z KORPORÁTNÍHO SVĚTA

V čem se podnikatelé mohou inspirovat od nadnárodní korporace? Video s hostem Jakubem Řehulkou vám poodkryje několik bodů, které jsou samozřejmostí ve firmách, ale podnikatelé na ně často zapomínají. 

BLOG, VLOG, PODCAST, SKUPINY

Při vytváření blogu, youtube kanálu nebo online komunity přemýšlejte ve velkém. Odhalte formy různých aktivit, které vám v budoucnu pomohou k pasivnímu příjmu a stabilní základně klientů.

ZPĚT K ZÁKLADŮM PODNIKÁNÍ

Přednáška Zpět k základům podnikání byla natočena pro podzimní online week v rámci FotoŠkoda festivalu. Vrátí vás zpět k tomu nejdůležitějšímu. K základům podnikání ve fotografii. Projděte si nejdůležitější témata a zrevidujte svůj business.é vyřídit na přelomu roku.

UZAVŘENÍ ROKU 2020

Co udělat na konci každého roku? Seznam úkolů a věcí, které je dobré vyřídit na přelomu roku.

DREAM SHOOT: ZÁKLADY

Vytvořte nad rámec běžných balíčků jedinečné focení. Ve videu se dozvíte, čím může být dream shoot zajímavý, proč ho zařadit do nabídky, jak ho komunikovat, jak si připravit portfolio a kdy je nejvyšší čas začít.

DOTAZNÍK 2020/21

Vyhodnocení dotazníku 2020/21 o tom, jak si stojí fotografický trh. Video obsahuje vyhodnocení částí demografie, hobby fotografové, profi fotografové, vliv covidu-19 a také závěry, které vyplývají z dat.

ZÁKLADY PORTRÉTNÍ FOTOGRAFIE

Záznam online přednášky pro Centrum FotoŠkoda - základy portrétní fotografie. Určené především pro začátečníky a mírně pokročilé. Přednáška je rozdělaná do 10 témat: foťák, světlo, pózování, retuš, focení, styling, podnikání, prodej, marketing a osobní rozvoj. Každé téma zmiňuje v přednášce jednu častou chybu a jeden tip.

PROFITABILITA UVNITŘ I Z VENKU

Přiznávání příjmů, odvádění daní, revize profitability a udržitelnosti. Jakou kredibilitu máte u externích subjektů jako je stát, banka apod.? Procházíte své produkty z hlediska jejich životního cyklu? Revidujete své portfolio služeb a produktů?

KOMERČNÍ ZAKÁZKA VS. OSOBNÍ KLIENTI

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi komerční zakázkou a osobní klientelou, kdy se jedná o komerční zakázku a kdy jde o osobní prezentaci? Podívejte se, na co si dát pozor u komerční zakázky.

PRODEJ


PRODEJ 1

Proč nemáte klienty? Proč si kritiku a odmítání berete osobně? Základem podnikání je prodej a tohle video vás připraví na to, jak se vyrovnat s negativními emocemi, které jsou často s prodejem spojovány. Toto video je přípravkou na prodej - prodávejte i když třeba zrovna spíte.

PRODEJ 2

Video je zaměřené na první kontakt s klientem přes mobil. Co může prozradit váš hlas, jak přijímat hovory a jak se připravit na ty, kde chcete klienta získat na svoji stranu.

PRODEJ 3

Jak prodávat samotnou konzultaci a jak se poté prodávat na konzultaci? Co by vám nemělo uniknout, jak se připravit a jaké informace na konzultaci poskytovat? O tom je toto video. 

PRODEJ 4

Při focení nemusíte o klienta bojovat. Měli byste ale usilovat o co nejlepší poskytnutí služby. Zde záleží na tom, jestli dodáte kvalitu, za kterou jste se zaručili v předešlé komunikaci vy a případně vaši referenti. Splnění očekávání je jeden z nejdůležitějších okamžiků.

PRODEJ 5

Předání fotografií již není samotný prodej. Svoji práci jste odvedli. Podle její předešlé kvality můžete ovšem odhadovat výši prodeje při tomto setkání. Zároveň zde máte možnost ovlivnit budoucí reference a to, jestli se k vám klient někdy vrátí.

PRODEJ 6

Navazující kontakt již klient neočekává, ale je příjemným překvapením. Zde můžete udržet vztah s klientem, propojit ho s ostatními klienty, vytvořit síť, reference, vlastní networking, věrnostní nebo referenční program. Nepodceňte to.

CENÍK FOTOGRAFA

V tomto videu se dozvíte, jaké faktory ovlivňují cenotvorbu. Co ve skutečnosti znamená konkurenceschopnost, jaké náklady rozhodují o výsledné ceně a proč jediný člověk, kterého musíte brát při tvorbě ceníku v potaz, jste vy - vše v tomto videu o ceníku. 

PRODEJNÍ PROJEV

Představení, popis služby, zařazení do cenové kategorie, odpověď na námitky klienta, pokládání otázek - to vše v minutovém prodejním proslovu - co to je, při jakých událostech jej použít, proč si ho nacvičit a na co nezapomenout.

DREAM SHOOT: CENÍK

V tomto videu se dozvíte, jaké faktory vstupují do tvorby ceníku pro dream shoot a v čem se tento ceník liší od běžného ceníku.

NÁMITKY KLIENTŮ

Jak reagovat na to, když klienti používají různé námitky k tomu, aby odmítli focení. Námitky mohou být skutečné obavy, které vyžadují rozklíčování. Mohou to být ale jen žádosti o ubezpečení, či prosté dotazy před investicí. 

KOMERČNÍ ZAKÁZKA: CENÍK

Ve videu se dozvíte něco o tom, jaké aspekty vstupují do tvorby ceníku pro komerční zakázky. Doprovodné materiály vám potom pomohou lépe pochopit ceník samotný, vytvořit plán, harmonogram a checklist pro komerční zakázky. Toto video navazuje na video Komerční zakázky vs. osobní klientela.  

MARKETING


ZÁKLADY MARKETINGU

Marketing online nebo osobně? Jaká forma Vám více vyhovuje aneb přestaňte se schovávat. (Podnikání A - Z 5/5)

BRANDING

Abyste mohli stavět, musíte mít pevné základy. A tyto základy určují Váš směr - nepodceňte je. Vize, mise, cíle, strategie, taktika, identita, barvy, slova, logo.

MARKETINGOVÝ PLÁN

Naplánujte si přehledně své roční marketingové akce, které Vám pomohou získat nové klienty nebo přilákají zpět ty stávající. Rozvrhněte si marketingové kampaně, jejich cíle a způsob propagace.

WEB + SEO

Co na webu nesmí chybět a co je tam naopak navíc? Vytvořte kvalitní portfolio, texty, prodejní stránky, připravte svůj web tak, aby byl optimalizovaný pro vyhledávače a co nejjednodušší pro klienty.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Zvolte si ucelenou a přehlednou strategii pro sociální sítě. Vytvořte si svého avatara, své cílové publikum. Soustřeďte se na témata a formu sdělení.

TIŠTĚNÉ MATERIÁLY

Jak a kdy používat vizitku, co by měla obsahovat, aby neskončila v koši. Místo vizitky sáhněte po skládačce nebo po magazínu.

SKLÁDAČKA

Vytvořte si vlastní skládačku k tisku ve Photoshopu pomocí přiložené šablony.

B2B SPOLUPRÁCE

Zjistětě, kde získat nové klienty a jak vybrat a nastavit spolupráci s jiným podnikem/živnostníkem/neziskovkou. Dozvíte se, jak správně využít dárkové poukazy a jaké chyby jsem udělala já.

INSTAGRAM

Nejčastější chyby jakých se firemní účty na Instagramu dopouštějí. Nastavte si správně veškeré parametry, texty, alt tagy, jména a buďte organicky dohledatelní. 

MARKETINGOVÁ KAMPAŇ: VÁNOCE

Pojďte se připravit na marketingovou kampaň a udělejte maximum pro letošní Vánoce.

DÁRKOVÝ POUKAZ

Naučte se dárkové poukazy používat několika rozdílnými způsoby, vytvořte si různé formy a pochopte, jaký typ poukazu pro jakou událost je nejvhodnější (výstavba portfolia, networking/B2B, dárek, eshop/landing page).

REFERENČNÍ / VĚRNOSTNÍ PROGRAM

Využijte věrnostní nebo referenční program. Nejedná se o nákladné položky, pomohou vám však, aby se klienti vraceli, případně k vám doporučili další nové klienty.

REBRANDING

Jaký je rozdíl mezi rebrandingem a redesignem? Jde o strategické a plánované rozhodnutí, které musí být dobře promyšleno v obou případech. Ve videu zmiňuji také rozhodování o změně jména při uzavření sňatku a tedy změně jména brandu.

OSOBNÍ ROZVOJ


NAJDĚTE SVŮJ VNITŘNÍ HLAS

Jak najít slova a styl, která budou reprezentovat vaši osobnost? Nesnažte se být jako někdo jiný, buďte to vy!

FOTOGRAFIE JAKO VÁŠEŇ I ŘEMESLO

Záznam z besedy Vášeň i řemeslo 2019.

JAK SE SYSTEMATICKY VZDĚLÁVAT

Učíte se všechno a zároveň nic? Podívejte se na video, jak se vzdělávat uceleně a stáhněte si pracovní listy, které vám pomohou s výběrem témat.

ZÁKON PŘITAŽLIVOSTI

Každá zasetá myšlenka determinuje to, co se vám stane, koho si do života vpustíte a kam směřujete. Slouží vám vaše myšlenky? Dokážete jim naslouchat a rozumět?

ÚVOD: MYSL, TĚLO, EMOCE

Úvodní video o work-life balance. 

MYSL

Naučte se vědomě vnímat svoji mysl. Co je to mindfulness a jak vám může posloužit. Udělejte si se mnou krátkou 10 min. meditaci.

TĚLO

Jak se starat o své tělo? Držte se základních pravidel jako je strava, spánek a pohyb. Myslím, že všechny informace už dávno máte, takže si je jen shrneme a zaměříme se spíše na akci.

EMOCE

Zvládáte své emoce? Abyste pochopili druhé, je třeba rozumět nejprve sobě. Seznamte se s pojmy jako je emoční inteligence, emoční únosy, emoční mapa, práce s emocemi, jak je rozpoznat a jak s nimi pracovat.

= MATERIÁLY KE STAŽENÍ


JDU DO TOHO!

Staňte se členem, začněte se vzdělávat, posuňte svoje podnikaní na další level. Pokud si stále nejste jisti, podívejte se na náš blog nebo Youtube, kde najdete některá videa zdarma.

MĚSÍČNÍ ČLENSTVÍ

30 DNÍ

ČTVRTLETNÍ ČLENSTVÍ

90 DNÍ